Aktuality

Vaše reakcie nás tešia

22.04.2016 - Žilina, Martin, Čadca

Odkedy funguje na našej web stránke sekcia odkazov od cestujúcich, smeruje k nám z vašej strany množstvo podnetov a pripomienok. Za každú jednu sme vám vďační, pretože nás posúva vpred a vieme, že s nami žijete.

Správny gazda vie pokarhať i pochváliť. A my sme obzvlášť radi za pochvaly, pretože tie vie vysloviť málokto. Napríklad od pána B., ktorý cestoval MHD Martin: „Chcel by som pochváliť vodiča, ktorý bol 29. marca 2016 na linke č. 30/100 veľmi ochotný. Cestoval som MHD zo zastávky Horné Záturčie a na zastávke Prieložtek som potreboval prestúpiť na prímestský autobus do Belej-Dulíc. Pri Hlavnej pošte sme stáli na červenej a môj autobus do Belej nás predbehol. Ani som nedúfal, že ho stihnem, ale išiel za pánom šoférom. Ďakujem mu veľmi pekne, že trošku pridal a ja som ho stihol.“

Na každý podnet reagujeme. Aj na ten, ktorý nie je z tých príjemnejších. Ako tento: „Som 22-ročný externý študent Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Keď som sa vodičovi autobusu preukázal platným preukazom EURO26 a vypýtal si zľavnený lístok, odpovedal mi, že mi ho nepredá. Bol vraj školený, že na takýto preukaz zľavnené cestovné nemôže predať. Po prečítaní „Tarify dopravcu“ v autobusovej doprave Martin, Vrútky som dočítal, že zľavnené cestovné je cena so zľavou zo základného cestovného za prepravu študentov do dovŕšenia 26 rokov veku. Poprosím Vás o vysvetlenie.“ Otázka si zaslúži odpoveď: „Podľa tarify osobitné cestovné prináleží študentom podľa osobitného predpisu v dennej forme štúdia do dovŕšenia 26. roku veku. Vo Vašom prípade sa predpokladá, že ste poberateľom príjmu a tak na túto zľavu nemáte nárok. Postoj vodiča bol v tomto prípade správny.“

Stane sa, že vaše sťažnosti sú oprávnené. Aj vodiči sú len ľudia. Manažér kvality Ing. Jozef Lackovič: „Sťažnosti asi najviac smerujú k tomu, že vodiči nezastavia na zastávke. Nestáva sa to často, ale vozidlá vieme spätne skontrolovať, aby sme si to overili. Na kontrolu používame EFC systém, ktorý umožňuje lokalizovať polohu, poskytuje podrobnú informáciu o vodičovi, počte cestujúcich, aj o meškaní spoja. Je možné tiež identifikovať, či autobus stál na zastávke,“ vysvetľuje.

Takáto sťažnosť prišla na linku z Čadce do Žiliny. „Autobus mal 1.3. 2016 o 8:55 h zastaviť v časti Krásno nad Kysucou, Blažkov, no nezastavil. Na zastávke som čakala, okrem iných, s 2-ročnou dcérkou, ktorá bola objednaná do Žiliny na vážne vyšetrenie a čakali sme naň niekoľko mesiacov. Ďalší spoj v blízkom čase nešiel. Týmto podávam na šoféra sťažnosť a žiadam náležitú kompenzáciu.“

Po preverení situácie SAD Žilina zistila, že vodič skutočne na zastávke nezastavil. Cestujúcich vraj zbadal neskoro a usúdil, že neprejavujú záujem cestovať. „Svoje konanie ľutuje a ospravedlňuje sa za nepríjemnosti, ktoré Vám týmto spôsobil. Porušil povinnosti, ktoré mu vyplývajú z vnútropodnikových smerníc. Vzhľadom na to, že v jeho prípade to bolo prvé porušenie, bude mu za marec 2016 krátená pohyblivá zložka mzdy. Bol upozornený, že pri opakovanom porušení svojich povinností bude riešený prísnejšie v súlade zo Zákonníkom práce.“

Takáto situácia nás vždy mrzí a cestujúcim sa za ne ospravedlňujeme. Chcem sa vám však aj poďakovať za zasielanie podnetov, nech sú akékoľvek. Pomáhajú zvyšovať kvalitu našich služieb a približovať nás k vám. Môžete ich naďalej posielať na pripomienky@sadza.sk, prostredníctvom web stránky www.sadza.sk, Facebook stránky alebo web aplikácie www.mojbus.sk.