Platba platobnou kartou

V autobusoch zaplatíme hodinkami, smartfónom i platobnou kartou.

Spoločnosť SAD Žilina prináša od 1. júna 2021 novinku v oblasti modernizácie a efektívneho fungovania prímestskej a mestskej hromadnej dopravy v Kysuckom Novom Meste a Čadci - úhradu cestovného v autobuse nasledovnými platobnými prostriedkami:

- Platobná karta (VISA, MasterCard)

Pri platbách Mastercard je zúčtovacie obdobie 5 dni. Cestujúcemu sa vždy pri prvej jazde strháva 1€. Ak ho počas 5 dni precestuje, dostrháva sa mu zvyšná čiastka cestovného, ak nie, zvyšok sa mu vráti na účet. Toto sa deje vždy pri 1. jazde na začiatku 5-dňového cyklu. Napríklad, ak cestujúci mesiac necestuje a potom si zakúpi lístok bezkontaktnou formou, tak tento proces sa zopakuje.

  • - Google Pay (smartfón, smarthodinky)
  • - Apple Pay (smartfón, smarthodinky)

Platba platobnou kartou, smartfónom či smarthodinkami je ďalším vylepšením moderných technológií spoločnosti SAD Žilina. Cestujúci budú môcť platiť jednoducho, pohodlne a bezpečne, a to dokonca aj vtedy, keď pri sebe nebudú mať peňaženku alebo dopravnú kartu SAD Žilina. Stačí, ak cestujúci priloží platobnú kartu, smartfón alebo smarthodinky k čítačke dopravných kariet a počká na vydanie cestovného lístka. Každý autobus, v ktorom bude možná bezkontaktná platba, bude označený piktogramom na nástupných dverách autobusu.

Cestujúcich upozorňujeme, že zvýhodnené ceny cestovného a možnosť cestovať na prestupný lístok je možné uznávať len pri platbe formou predplateného kreditu z dopravnej karty (akákoľvek dopravná karta vydaná ktorýmkoľvek dopravcom v SR v systéme TransCard, vrátane ISIC kariet s dopravnou aplikáciou).

Bezkontaktná platba platobnou kartou, hodinkami alebo smartfónom je ekvivalent hotovostnej platby. Výška cestovného pri platbe platobnou kartou je rovnaká, ako pri platbe v hotovosti.

V prípade záujmu o novú dopravnú kartu je potrebné navštíviť ktorékoľvek klientske centrum SAD Žilina alebo e-shop na www.sadza.sk

Platobnou kartou nie je možné realizovať dobitie kreditu na dopravnú kartu SAD Žilina v autobuse.

Neustálym rozvíjaním a skvalitňovaním poskytovaných služieb, ktoré spoločnosť SAD Žilina doposiaľ poskytuje cestujúcim - online dobíjanie a vybavenie dopravnej karty prostredníctvom e-shopu, elektronické tabule v autobusoch, Wi-fi sieť, USB porty na nabíjanie smartfónu alebo tabletu, chce motivovať cestujúcich k preferencií verejnej dopravy.

Zavedením možnosti platby platobnou kartou, smartfónom a smarthodinkami v našich autobusoch, chceme posilniť pozitívny vzťah cestujúcich k verejnej doprave a možnosť čo najjednoduchšieho cestovania aj pre príležitostných cestujúcich. Bezkontaktná platba urýchli vybavenie cestujúcich. Veríme, že nákup cestovného lístka bezkontaktnou formou sa stane bežným štandardom pre cestujúcich a bude považovaný za komfortnú, pohodlnú a najmä bezpečnú formu úhrady cestovného oproti hotovostnej platbe.