Aktuality

Za volantom autobusu sedí vodič aj psychológ

04.05.2017 - Žilina, Martin, Čadca

Náročné, zodpovedné, no pre mnohých chlapcov odmalička vysnívané povolanie. Vodičom autobusu v SAD Žilina sa stávate na celý život. Nejde iba o nadobudnuté skúsenosti, ktorými sa v tomto odbore stávate výnimočným a žiadaným. „Šoférčina“ vás musí aj baviť.

Práve dlhoroční vodiči sa jednoznačne zhodujú v tom, že ich táto práca napĺňa. Spoločnosť SAD Žilina sa tak môže pochváliť tým, že má vo svojich radoch zamestnancov, ktorých od volantu autobusu dostane len dôchodkový vek. Mnohí z nich majú na konte státisíce kilometrov bez jedinej nehody, čo je úctyhodné a právom im patrí titul „vodič milionár“.

Byť vodičom znamená ovládať autobus technicky, ale tiež mať zodpovednosť za bezpečnosť cestujúcich. Aj keď sú vodiči SAD špičkovými šoférmi, spoločnosť SAD neustále pracuje na zvyšovaní ich kvality. Preto sa pravidelne zúčastňujú rôznych školení, v rámci ktorých si precvičujú svoje znalosti v technickej časti, aktuálnych tarifných podmienkach a v zákonoch, ale aj v oblasti prvej pomoci a psychológie. Ich povolanie totiž zahŕňa aj komunikáciu s ľuďmi, čo si niekedy vyžaduje poriadnu dávku trpezlivosti. Nie každý cestujúci vstúpi ráno do autobusu s dobrou náladou a prvý, na kom si to môže „vyliať“, je práve šofér.

V poslednom období sú školenia zamerané práve na oblasť bezpečnosti a komunikácie s cestujúcimi. Psychológ školí vodičov v tom, ako správne zareagovať v konfliktných situáciách a upokojiť rozladeného cestujúceho. Cieľom školenia je, aby vodiči dosahovali čo najlepšie výsledky, pretože spokojný cestujúci je základom bezpečnej, pohodlnej a ničím nerušenej jazdy. Potvrdzuje to aj Ing. Peter Pobeha, generálny riaditeľ SAD Žilina: „Cestovanie autobusmi nie je len doprava, ale je to aj komunikácia s naším zákazníkom – cestujúcim. Preto sme v tejto oblasti oslovili odborníka, ktorý sa venuje našim vodičom a spoločne sa snažíme, aby komunikácia a správanie našich zamestnancov robili cestovanie autobusmi ešte pohodlnejším a príjemnejším.“

Snahou spoločnosti SAD je, aby vodiči autobusov boli nielen výbornými šoférmi, ale aj príjemnými spoločníkmi, ktorí cestujúcich odvezú všade tam, kam majú namierené.