Prebehla už zimná údržba 296 autobusov - Slovenská autobusová doprava Žilina

Aktuality

Prebehla už zimná údržba 296 autobusov

09.11.2021 - Čadca, Martin, Žilina

V rámci zvyšovania kvality poskytovaných prepravných služieb naša spoločnosť dbá na zimnú prehliadku 296 autobusov zavčasu a kvalitne.  Až 90 percent autobusov má nastavenú správnu teplotu kúrenia v interiéri. 

Komplexná zimná údržba

Najdôležitejšou úlohou cez zimu pre našu spoločnosť,  je sledovanie počasia a analýza predpovede, aby dostatočne zavčasu vedela zareagovať, a to najmä v prípade hlásení extrémnych mrazov. V dôsledku toho, prešli už všetky autobusy  komplexnou zimnou údržbou v dostatočnom časovom predstihu. Údržba začína kontrolou chladiacej kvapaliny a jej správne nariedenie (musí byť do -25 °C), kontrolou akumulátorov, výmenu palivových filtrov a odkalenie palivovej nádrže, ako aj hĺbky dezénu pneumatík. Pneumatiky na autobusoch sa za zimné nemenia, nakoľko sú na zadnej náprave záberové pneumatiky celý rok. V nádržiach je už pripravená aj takzvaná arktická nafta s filtrovateľnosťou do -35 °C, ktorá v prípade, ak nastávajú extrémne podmienky (teplota klesne pod -16 °C) sa okamžite tankuje.

Počas víkendu, kedy sú autobusy odstavené a aj samotná nafta sa v nádrži začína oddeľovať, je nutné pri rannom štarte používanie predhrievača nafty, ktoré spôsobuje ľahšie naštartovanie. Všetky autobusy sú vybavené aj časovačom na nezávislé kúrenie, a preto keď ráno príde vodič k vozidlu, už má predhriatu chladiacu kvapalinu. Aby sa cestujúci cítili aj počas zimného obdobia pohodlne v autobuse, zabezpečujeme online meranie používania kúrenia a meranie teploty v interiéri autobusu. Podľa štatistík až 90 percent autobusov má nastavenú správnu teplotu. Prevádzkoví majstri mesačne vyhodnocujú reálne kúrenie a upozorňujú vodičov, ktorí ho využívajú nesprávne. Teplotný štandard kabíny vodiča si nastavuje sám vodič,  podľa svojich potrieb, pričom je povinný dbať na hygienické predpisy. Konkrétne teplotné štandardy pre autobusovú dopravu zatiaľ neexistujú, ale máme definované interné teplotné štandardy počas letného a zimného obdobia, ktoré sú v súlade s hygienickými normami. V najnovších autobusoch sú zabudované elektromagnetické retardéry za hydrodynamické, ktoré okrem toho, že nespotrebovávajú elektrinu, dokonca odvádzajú prebytočné teplo späť do chladiacej sústavy.

Našim cieľom je zaručiť cestujúcim pohodlie a bezpečnosť počas cestovania autobusom. A práve garancia komplexnej zimnej údržby autobusov,  je jedným z dôvodov, prečo by sa cestujúci mali rozhodnúť pre cestovanie autobusom aj počas najhorších chladných podmienok.